luni, 19 octombrie 2009

Sporturile naţionale...



În dimineaţa asta am venit la serviciu cu metroul. Mai bine zis cu metroul, autobuzul, mulţimea, pejosul, noroiul, ploaia şi vântul în faţă. Mă gândeam cum ar fi dacă şi urbea noastră dragă ar beneficia de o reţea de metrou precum Parisul sau Barcelona. Am fi, poate, mai punctuali? Mai zâmbitori? Dar nu asta vroiam să povestesc. Am citit, gratis, la metrou, ziarul Ring. Am aflat de acolo, printre altele, că părinţii lui Marian Drăgulescu l-au urmărit pe fiul lor la televizorul unor vecini, pentru că...nu aveau postul care difuza competiţia la care a câştigat „numai” două medalii. De aur.

Acum, m-am interesat şi eu ce post a difuzat respectiva competiţie. Aud că e Digi Tv, care, într-adevăr, nu se prinde decât de ... iniţiaţi. Şi atunci mă întreb de ce nu a fost dată de o televiziune la care au acces mai mulţi oameni. De genul Televiziunii Naţionale. Să fi fost ea, competiţia, una de neglijat? Adică o adunare la care nişte unii mai ţopăie un pic, pe muzică, se agaţă de nişte inele, sau sar de nebuni pe trambuline? Nu, nu era decât un campionat. Mondial.

Asta mi-a adus aminte de un „buletin” sportiv auzit aseară la radio, pe la ora 23.00. De fapt, ca să fiu mai exactă, înainte de buletinul de ştiri, prezentatorul s-a gândit să ne facă un rezumat din ştirile sportive. Care a sunat cam aşa: Fotbal. Rezultate. F.C. Adunaţii Copăceni- C.S Camionul Iepureşti, 2-0, Rulmentul Piatra Arsă- Locomotiva Zărneşti, 1-3, Gloria Pătlăgelele- F.C. Corbu, 2-2. Alte ştiri. Jenson Button, campion la Formula 1 şi Marian Drăgulescu a câştigat CEVA medalii. Sfârşit.

Eu constatasem de multă vreme că, la noi, ştirile sportive sunt, de fapt, informaţii mondene din fotbalul intern, dar asta nu înseamnă că e normal!!! Şi, în niciun caz nu cred că e normal să îmi povesteşti despre nişte meciuri plictisitoare, fie ele şi din divizia A (Burger, sau cum îi zicea?) şi să îmi spui apoi, aşa ca fapt divers, că Drăgulescu a câştigat şi el nişte medalii. Se întâmplă să fie de aur. Se întâmplă să fie a 13-a şi a 14-a, după ce el anunţase că se retrage şi a stat pe bară vreo cinci luni. Simţiţi povestea? Nenea de la radio, nu.

Să nu mă înţelegeţi greşit. Sunt microbistă. Am fost la multe meciuri pe stadion, la naţională, la...Steaua, şi la Callatis de câteva ori. Mă uit cu plăcere la un meci de Champions League, şi, întotdeauna urmăresc campionatele europene sau mondiale, unde, în mod trist, de cele mai multe ori, trebuie să îmi aleg o ţară cu care să ţin. La gimnastică, pe de altă parte, de când mă ştiu, am ţinut cu una singură. Cu ţara mea. Care, cel mai adesea nu m-a dezamăgit. Să fie asta motivul pentru care faptul că România câştigă aur la gimnastică nu mai e considerat o ştire din sport? Dar, că Jiji s-a certat la vestiare cu ultimul antrenor adus la Steaua, este! E clar! Bârfa şi privitul în ograda vecinului sunt sporturile noastre naţionale!

P.S.: Unii ar zice că sportul naţional e Oina. Oinama şâcâdâm şâcâdâm!!!

7 comentarii:

Oana spunea...

mare dreptate ai ZM. e trsit ce se intampla. ne aducem aminte ca mai exista si alte sporturi asa... in treacat. doar cand "unul dinasta castiga ceva" enervant este ca chiar avem cu ce sa ne laudam. preferam SOC si GROAZA pe stadioane.

Anonim spunea...

Liga I Frutti Fresh! Larisa: «Mariane, ai acum bani pentru pensia copiilor?» http://www.click.ro/sport/altre_sporturi/pensia-pentru-bani-acum-ai-larisa-dragulescu_0_831516934.html

Magda spunea...

@oana- eh, altfel cum am afla ca arbitrul x are varicela, ca fotbalistul y a condus superlimuzina(pe care aflasem saptamana trecuta ca si-a cumparat-o) cu 200 la ora, si multe alte informatii vitale?
@Anonimus ah...titlurile astea!!! m-am mai razvratit eu odata...

Ionut Tataru spunea...

Este o poveste muuuuuuult prea veche si pentru care, din pacate, multa lume isi bate gura de pomana.

Probabil stii si explicatia, nu? Asta vrea publicul. In fapt, publicul mai consuma si ce-i dai. Ma gandesc ca daca timp de cateva luni ne-ar da niste emisiuni, nu doar sportive, cu nerv si imaginatie, ne-am putea obisnui cu asta. Sau n-am avea incotro. Oricum ar fi, cu siguranta am avea de castigat. :)

Mister Chocolate spunea...

asta e tara, cu asta defilam. stiri non stop despre analfabeti deveniti miliardari, metrou (printre cele mai aspectuoase, ce-i drept, din Europa) fara sistem de ventilatie, autobuze cade vin cand vor ele (oare pe cand un program, ca in mai toate tarile civilizate, macar asa, de ordin consultativ?)...

dennis spunea...

sunt convins ca ai telecomanda. de aici depinde doar de tine...

Ceaclauzu spunea...

"Şi atunci mă întreb de ce nu a fost dată de o televiziune la care au acces mai mulţi oameni." - pentru ca nu au vrut sa plateasca drepturile tv/ nu e profitabila treaba;

fii sigura ca mondialu' de fotbal nu va fi transmis de digi, gsptv sau sport.ro

cine e anonim? :-p